E-Bilet - Regulamin Łomżyńskej Karty Miejskiej
- Obowiązkowi rejestracji Karty (tj. „kasowania" z wykorzystaniem kasowników biletów elektronicznych) w autobusie MPK podlegają wszystkie rodzaje biletów elektronicznych (BE) zapisanych na Łomżyńskiej Karcie Miejskiej (ŁKM).
- Z biletu elektronicznego( BE) zarejestrowanego jako normalny, ulgowy lub bezpłatny kasownik pobiera automatycznie odpowiednio opłatę: normalną, ulgową lub rejestruje przejazd.
- Legitymowanie się podczas kontroli ŁKM przed jej skasowaniem podlega opłacie dodatkowej za przejazd bez ważnego biletu. Za brak rejestracji przejazdu przez posiadacza biletu elektronicznego darmowego pobiera się opłatę w wysokości określonej uchwałą Rady Miejskiej.
- ZŁOŻENIE WNIOSKU O WYDANIE ŁOMŻYŃSKIEJ KARTY MIEJSKIEJ IMIENNEJ - BILETU OKRESOWEGO ( NORMALNEGO, ULGOWEGO)
- Karta Miejska występuje w formie imiennej (umożliwia zapisanie na niej biletu elektronicznego imiennego) i na okaziciela (umożliwia zapisanie biletu elektronicznego na okaziciela). BE na okaziciela może być używany przez wielu użytkowników.
- BE imienny może być biletem normalnym, ulgowym lub bezpłatnym, natomiast BE na okaziciela może występować jedynie jako bilet normalny.
- Wnioski o wydanie ŁKM imiennej można pobierać i składać w MPK lub w Ratuszu w godz. otwarcia. Wniosek można również pobrać ze strony internetowej MPK.
- Do wniosku o wydanie ŁKM imiennej należy dołączyć zdjęcie w formacie jpg (jak do dowodu), kserokopię dokumentu uprawniającego do ulgowych lub bezpłatnych przejazdów (wraz z oryginałem dokumentu do wglądu przez pracownika BOK w celu potwierdzenia zgodności kserokopii) oraz dokonać pierwszego doładowania w wysokości min. 15 zł lub zakupu biletu okresowego. W przypadku okazania oryginału dokumentu uprawniającego do przejazdów bezpłatnych pracownik MPK wyda ŁKM bez konieczności dokonania pierwszego doładowania lub zakupu biletu okresowego. Istnieje możliwość wykonania zdjęcia na miejscu w MPK.
- Dokumenty wymagane do otrzymania ŁKM:
- imienna normalna- wniosek, zdjęcie, dokument potwierdzający tożsamość ze zdjęciem,
- imienna ulgowa- - wniosek, zdjęcie, dokument uprawniający do przejazdów ulgowych (do wglądu) + kserokopia, dokument potwierdzający tożsamość ze zdjęciem,
- imienna bezpłatna- wniosek, zdjęcie, dokument uprawniający do przejazdów bezpłatnych (do wglądu) + kserokopia, dokument potwierdzający tożsamość ze zdjęciem,
- na okaziciela- dokumenty nie są wymagane.
Uwaga: Na życzenie pasażera karta imienna może być bez zdjęcia ale wtedy do kontroli należy dodatkowo okazywać dowód tożsamości ze zdjęciem.
- Istnieje możliwość wypełnienia i przesłania wniosku o wydanie Karty Miejskiej imiennej drogą elektroniczną. Wniosek i dokładne instrukcje są dostępne pod adresem: www.mpklomza.pl. Do wniosku należy dołączyć w formie załącznika zdjęcie w formacie jpg. Wymagana jest rozdzielczość zdjęcia min. 240x320 dpi.
- W przypadku składania wniosku o wydanie Karty Miejskiej pocztą elektroniczną należy dokonać wpłaty na poniższy numer konta bankowego Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacji w Łomży sp. z o.o.. Jako datę złożenia wniosku uznaje się datę wpłynięcia należnej opłaty na konto MPK:
12 2490 0005 0000 4600 2245 8232 - Niekompletny lub błędnie wypełniony wniosek o wydanie ŁKM nie będzie rozpatrywany.
- ŁKM należy odebrać w MPK po telefonicznym uzgodnieniu o przygotowaniu karty.
- Za osobę niepełnoletnią wniosek wypełnia i składa oraz odbiera ŁKM rodzic lub opiekun prawny dziecka.
- Karta wyrabiana jest w ciągu 14 dni od chwili złożenia wniosku w siedzibie MPK.
- Wnioskodawca ma obowiązek odebrania Karty w MPK w ciągu 30 dni kalendarzowych od daty złożenia wniosku. Po upływie tego terminu Karta ulega unieważnieniu.
- ZASADY POSŁUGIWANIA SIĘ KARTĄ MIEJSKĄ
- Pierwszego doładowania zamówionego biletu (min. 15zł) lub zakupu biletu okresowego należy dokonać w momencie odbioru karty. Osoby uprawnione do przejazdów bezpłatnych są zwolnione z konieczności dokonania pierwszego doładowania lub zakupu biletu okresowego.
- Karta może być użytkowana wyłącznie przez osobę, której dane zostały na niej zapisane.
- Potwierdzenie prawa do ulgi okazać należy pracownikowi MPK do wglądu wraz z wnioskiem.
- Obowiązki pasażera w trakcie kontroli: a) Posiadacz karty miejskiej na okaziciela oraz imiennej karty miejskiej ze zdjęciem nie musi okazywać w trakcie kontroli żadnych dodatkowych dokumentów uprawniających do ulg b) Posiadacz imiennej karty miejskiej ulgowej bez zdjęcia ma obowiązek okazywać dokument ze zdjęciem potwierdzający tożsamość.
- W przypadku utraty Karty Miejskiej imiennej należy zgłosić się osobiście w MPK w celu jej zablokowania lub zadzwonić pod numer telefonu 86 2160162 lub 86 2160334.
- Utracona Karta zostanie zablokowana w ciągu 36 godzin od momentu zgłoszenia.
- Po zablokowaniu Karty istnieje możliwość przeniesienia niewykorzystanej kwoty na nową Kartę.
- Wartość kwoty jaka zostanie przeniesiona na odtworzoną kartę ustalana zostanie na podstawie informacji zawartych w systemie biletowym. MPK nie ponosi odpowiedzialności za użytkowanie karty od chwili zgubienia do momentu zgłoszenia w MPK.
- Pierwsza karta wydawana jest bezpłatnie.
- Odtworzenie zagubionej karty wykonać można jedynie w MPK. Opłata za odtworzenie danych zawartych na utraconej karcie wynosi 15 zł.
- Bilety okresowe na Karcie Miejskiej można wykupić w siedzibie MPK na ul. Spokojnej 9 lub w budynku Urzędu Miejskiego w Łomży, ul. Stary Rynek 14.
- Bilety darmowe dla osób objętych pełną ulgą ustawową lub gminną będą wydawane w formie kart bez biletu a tylko z zapisanym rodzajem ulgi i okresem jej ważności.
- Bilet okresowy można kupić z dwumiesięcznym wyprzedzeniem.
- Bilety elektroniczne imienne ulgowe i bezpłatne są wydawane z zakodowanym okresem ważności ulgi, który jest równy okresowi ważności dokumentu okazanego przewoźnikowi i poświadczającego prawo do ulgowego albo bezpłatnego przejazdu. Okres ten nie może być dłuższy niż ważność ŁKM tj. 5 lat.
- ŁKM nie należy: łamać, giąć lub w jakikolwiek sposób uszkadzać mechanicznie, narażać na wysokie temperatury, działanie środków chemicznych lub silnych pól magnetycznych bądź elektrycznych.
- Wadliwe ŁKM podlegają wymianie. Reklamacji nie podlegają uszkodzenia powstałe w wyniku nieodpowiedniego obchodzenia się z Kartą. W takim wypadku ponowne wydanie ŁKM wymaga pierwszej wpłaty.
- MPK nie odpowiada za utratę środków zgromadzonych na koncie ŁKM na okaziciela.
- W przypadku utraty Karty pasażer otrzymuje nową Kartę z nowym numerem identyfikacyjnym. Numer Karty utraconej zostaje automatycznie zablokowany.
- Zmiana danych osobowych nie powodująca zmiany zewnętrznej na Karcie odbywa się w MPK, po wypełnieniu wniosku i okazaniu oryginału dokumentu potwierdzającego zakres zmian. Aktualizacja jest bezpłatna.
- Zmiana danych osobowych powodująca zmiany zewnętrzne na Karcie odbywa się w MPK, po wypełnieniu wniosku i okazaniu oryginału dokumentu potwierdzającego zakres zmian. Wydanie nowej Karty następuje po jej doładowaniu kwotą minimalną.
- Reklamacje związane z funkcjonowanie ŁKM można składać w siedzibie MPK przy ul. Spokojnej 9.
- Reklamacji nie podlegają uszkodzenia mechaniczne. Ponowne wydanie Karty wymaga wpłaty 15 zł za jej wydanie.
- Znalezioną ŁKM należy przekazać kierowcy autobusu albo w MPK.
- KASOWANIE KARTY MIEJSKIEJ (BILETY OKRESOWE - MIESIĘCZNE oraz DARMOWE)
- Bilety okresowe ( miesięczne ) oraz darmowe wymagają skasowania (rejestracji) po wejściu do autobusu.
- Bilety okresowe oraz darmowe podlegają kontroli i umożliwiają identyfikację użytkownika.
- Kasowanie biletów okresowych, darmowych itp. (rejestracja karty w pojeździe) odbywa się poprzez przyłożenia karty do wyznaczonego miejsca kasownika, zaznaczonego na obudowie. Poprawne wykonanie operacji jest potwierdzone przez kasownik sygnałem dźwiękowym i wyświetleniem odpowiedniej informacji na ekranie. Niepoprawne wykonanie operacji jest sygnalizowane przez kasownik sygnałem dźwiękowym i wyświetleniem odpowiedniej informacji na ekranie.
- UZUPEŁNIANIE STANU KONTA KARTY MIEJSKIEJ (ELEKTRONICZNEJ PORTMONETKI)
- W chwili odbioru ŁKM (elektroniczna portmonetka) należy dokonać pierwszego jej załadowania kwotą w wysokości 15zł lub 30zł lub 45zł lub 60zł lub 75zł lub 90zł (do wykorzystania na przejazdy w komunikacji miejskiej).
- Kolejnych doładowań ŁKM (elektroniczna portmonetka) w w/w kwocie można dokonać w budynku Urzędu Miejskiego w Łomży, ul. Stary Rynek 14 lub w siedzibie MPK na ul. Spokojnej 9.
- KASOWANIE KARTY MIEJSKIEJ (ELEKTRONICZNA PORTMONETKA)
- Kasowanie biletów jednorazowych miejskich normalnych lub ulgowych odbywa się poprzez przyłożenie karty do kasownika i przytrzymanie tak długo aż kasownik potwierdzi poprawne wykonanie operacji sygnałem dźwiękowym i komunikatem lub poprzez wybór rodzaju biletu, ilości, naciśnięcie przycisku KASUJ, przyłożenie karty do kasownika i przytrzymanie tak długo aż kasownik potwierdzi poprawne wykonanie operacji komunikatem.
- Aby skasować bilet jednorazowy zamiejski należy wybrać opcje „zamiejski” i po wybraniu odpowiedniej kwoty przycisnąć przycisk „kasuj” . Po przyłożeniu karty do kasownika kasownik potwierdza wykonanie poprawnej operacji sygnałem dźwiękowym i wyświetleniem komunikatu na ekranie. Niepowodzenia operacji kasownik sygnalizuje sygnałem dźwiękowym i wyświetleniem odpowiedniego komunikatu na ekranie.
Niepowodzenia operacji kasownik sygnalizuje sygnałem dźwiękowym i wyświetleniem odpowiedniego komunikatu na ekranie.
Załącznik 1
Wniosek o wydanie Łomżyńskiej Karty Miejskiej